V Zdravstvenem domu (ZD) Idrija si že dve leti in pol intenzivno prizadevamo, da bi nadomestili zdravnici, ki sta se v tem obdobju upokojili. Žal nam zaradi splošnega pomanjkanja specialistov družinske medicine to še ni uspelo. Pričakovali smo, da bo v maju začela opredeljevati zdravica, ki je bila pri nas zaposlena iz tujine. Po prilagoditvenem obdobju se je odločila za delo v drugem ZD. O tem sta na nedavni novinarski konferenci predstavnikom medijev podrobneje spregovorila direktor ZD Idrija, mag. Tomaž Glažar in strokovni vodja zavoda Miloš Simov.
Za “normalno” delo bi potrebovali vsaj 7 zdravnikov ADM
Za normalno delovanje ADM v Idriji in možnost opredelitve vseh pacientov, bi potrebovali 7 ambulant in prav toliko zdravnikov. Trenutno delujejo ambulante v obsegu 3,6 programa. Zdravnikov družinske medicine imamo v Idriji za pokrivanje ½ potreb pacientov, kar je nevzdržno. Kljub temu zdravniki in medicinske sestre delajo strokovno, varno in kakovostno, kolikor je v danih razmerah mogoče, za kar smo jim zelo hvaležni. V Cerknem zaenkrat delata dve (2) ADM, ki zadovoljivo pokrivata potrebe opredeljenih pacientov.
Specialisti družinske medicine se v Idriji vključujejo tudi v dežurstva na nujni medicinski pomoči. V zadnjih letih smo zaposlili precej specializantov, ki specializirajo iz družinske medicine. Trenutno jih imamo zaposlenih osem. To je za ZD Idrija izjemnega pomena. Z vključevanjem v delo ambulant ZD Idrija pomembno pripomorejo k zadovoljevanju zdravstvenih potreb pacientov, za kar smo jim posebej hvaležni. Prav tako smo izredno hvaležni upokojenim specialistom družinske medicine, ki nam pomagajo pri izvajanju zdravstvenih storitev.
Pacienti so strpni in poskušajo razumeti nastalo situacijo
Junija 2022 smo postavili tako imenovano nadomestno ambulanto, ki sprejema neopredeljene paciente in tiste, katerih zdravniki so odsotni dlje časa. To smo storili zato, da imajo naši pacienti vsaj osnovno zdravstveno zaščito. Hkrati smo s tem smo preprečili, da bi neopredeljeni pacienti zdravstveno pomoč iskali na nujni medicinski pomoči (NMP) v nenujnih primerih in bi s tem ohromili njeno delovanje. Kljub temu zaposleni v NMP razumejo nastale težave in obravnavajo tudi tovrstne paciente, za kar smo jim iskreno hvaležni. S tem namreč pripomorejo k boljši dostopnosti do zdravstvene obravnave v Idriji.
Ob koncu leta 2022 smo uredili proces sprejemanja in vračanja telefonskih klicev na način, da vsi pacienti svoje sporočilo posredujejo zdravniku in dobijo odgovor v okviru enega dneva. Število pripomb na komunikacijo preko telefona je minimalno, do 10 na leto. Je pa res, da preko telefona marsikdo stresa svojo nejevoljo na medicinske sestre in drugo osebje, ki sprejema klice. Ob že tako zaostrenih razmerah, je njihovo delo še toliko bolj stresno.
Poleti smo delo v ADM organizirali tako, da je delala samo nadomestna ambulanta, v katero so se vključevali vsi prisotni zdravniki specialisti in medicinske sestre. Takšno delovanje smo organizirali zaradi dopustov. Po dopustih je bila dalj časa odsotna zdravnica, sedaj pa bodo specializanti nekaj mesecev na kroženju v drugih ustanovah. Zato bomo tovrsten način dela podaljšali vsaj do konca leta.
V ZD Idrija smo se že pred dvema letoma in pol odločili, da pacientov ne bomo pustili na cedilu. Manj kot polovico zdravnikov družinske medicine, kot bi jih potrebovali, ne more izvajati zdravstvenih storitev tako, kot bi jih lahko v normalnih razmerah. Zato vse naše paciente pozivamo, da to upoštevajo in ambulant ne obremenjujejo po nepotrebnem. Po svojih najboljših močeh se trudimo, da vse paciente obravnavamo v primernem času. Verjamemo, da bomo razmere uspeli urediti v prihodnje. Do takrat pa prosimo za razumevanje in spoštljiv odnos do tistih, ki se kljub slabim razmeram trudijo, da nihče ne ostane pred vrati ZD Idrija.
O nas so poročali tudi mediji: